Killers

Det var inte mycket folk på Club Killers igår och inte många dansade innan bandet började lira, vilket de började med nästan rekordsent. Men jag blev nöjd ändå som vanligt. Jag är fan larvigt lättroad på Killers! Jag snackade en stund med Jocke och fick två ölbiljetter av Viktor. Sen försökte jag och Åsa dansa lite men jag blev knappt svettig och vid minst två tillfällen var det bara vi på dansgolvet. Att jag både är tondöv och taktlös kanske skrämde iväg presumtiva dansare?

Sen när de började drog de igång tungt som bly men det blev lättare att röra sig.  Goran spelade tre solon och hattarna (om nån haft sån på sig) flög av huvudena på publiken längst fram. Mina knän vek sig. Daniel Lemma var gäst och bäst gjorde han gamla Eurythmicsdängan "Here Comes the Rain Again". Jag reflekterade över nått jag inte tänkt på tidigare Whales ledmotiv "Woman in the ghetto" och Anna Marias "Perfidia" är Phyllis Dillonhittar. Det är kolt. När han sjunger ?I was born and raised in the ghetto? känns det som om det betyder mycket för honom.

 Jag var nöjd när vi gick hem, Åsa var trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0