Narcisistisk personlighetsstörning

Full fart på jobbet med heroinister med personlighetsstörningar. Idag en av mina godingar som jag får ont i magen av att bara tänka på. Vi hade möte med metadonmottagningen på förmiddagen sen skulle vi träffa ett nytt boende på eftermiddagen för information för klienten. Så fastnade boendeinformatören i kö vid trafikolycka vid Sala sen kom han lagom till stan när den var igenkorkad av kungens kurvabranden! Vi fick ställa in för att receptionen stängde och vi får inte ha besök efter att vakten gått hem. Skönt som bara den.

En del metadonare är så krävande! Jag har svårt att klara en del av de som tenderar att lägga allt utanför sig själv, de verkar inte inse sitt eget ansvar i nått överhuvudtaget. (generalisering och fördom, jag vet men) När min klient kom drygt en kvart för sent och vi meddelade att boendekillen var sen sa han, " jag visste det var därför jag kom för sent". Jag bli så triggad! Han har blivit utskriven från sitt boende för positiva prover, att han blåst promille och misstanke om fusk med urinprover. Boendet misstänkte honom för att han sålde där, men kunde inte bevisa det. Så klagar han och frågar anklagande om hur vi kan vara så elaka att vi sätter honom på ett sånt ställe där det finns narkomaner och langare? Tidigare bodde han i ett familjehem (jag var inte hans handläggare då) där det blev ohållbart för att han aldrig var nykter, att han körde bil utan körkort och att han hotade familjehemsvärden och företaget som stod för familjehemmet var så rädda för han att de inte vågade skriva ut honom. Nu vill han tillbaks till nått nytt familjehem men jag vägrar... Inte en chans.  Jag skulle aldrig ta på mitt ansvar det, det vore inte säkert för familjen.  Nu har jag vilkorat att inget kommer att hända om han inte dokumenterar drogfrihet och nykterhet i tre månader på det nya boendet. ¨Då kan jag vara med på att börja planera... För nått högre i boendekedjan, liksom.
 
Boendekedja = 1. Gatan 2. härbärge 3. inack 4. träningslägenhet 5. försökslägenhet.

Nu drar jag ut och springer 15-15-intervaller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0