Trivselskatt

En bra sak har borgarna gjort och det är att återinföra trivselskatten. Pengarna den ger kommer att gå till vägar istället för bussar och det är förståss inte bra men... man kan inte få allt.

Jag minns förra gången den startade. Vi trodde det var söndag. Inga bilar på Ringvägen och senare på dan kunde jag knalla rakt över Götgatan. Allt blir bättre med trivselskatt.

Tredje dagen på jobbet och det är skitsegt. Jag har svårt att komma igång fast inte svårt att inte säga nej. I måndags skrev jag på att vara ersättare för chefen fast jag lovat mig att inte vara det mer. Jag klarar ibland inte att stå emot det "erkännande", eller vad man ska säga när chefen frågar... Men å andra sidan tog jag inget ärende på remitteringen sen, så det var ju duktigt.


Kommentarer
Postat av: Peter

Vore det inte bättre att förbjuda bilar i innerstan om det är bilfritt som är bäst...

2007-08-01 @ 10:56:42
Postat av: klok

Nej det är precis tvärtom. Det enda riktigt dåliga alliansen gjort är att gå på myten och lögnerna och återinföra Sveriges mest onödiga och idiotiska skatt.

2007-08-01 @ 17:31:06
Postat av: Tomas Å

Vad är det för fel på en skatt som gör gatorna fria för nödig trafik, stan renare, tystare och säkrare? Proffsåkare kan åka typ tre extra körningar sen trivselskatten infördes (bara som ett exempel).

2007-08-02 @ 07:53:28
Postat av: Peter

Det var väl ungefär det jag skrev, Tomas? Tycker man att bilfritt är bäst så vore det väl bättre med förbud för privata bilar i innerstan.

2007-08-02 @ 14:57:02
Postat av: Klok

Det är fel därför att det drabbar dom som behöver åka bil och det är onödigt därför att Stockholms gator eller luft ALDRIG varit vare sig trånga eller smutsiga. Det ätr som sagt bara lögner och myter....

2007-08-02 @ 17:30:50
Postat av: Tomas Å

Var bor du klok? Innan tullarna kunde vi inte ha fönstret öppet i köket. Efteråt vädrar vi hela dan och har trevliga konversationer till frukost och resan från mitt jobb på Medis till Gullmarsplan tog typ 20 minuter utan och tar 5 minuter med tull. Är det lögner och myter?
Jag är inte förespråkare av förbud.

2007-08-03 @ 07:50:12
Postat av: Peter

Tomas, åker du bil mellan Medis och Gullmarsplan? Två stationer med tunnelbanan? Du menar alltså egentligen att det bästa med tullarna är att alla onödiga ytterstadsmänniskor är borta så att Du har fri fart för dig och din bil....
Som sagt, förbjud privatbilar i innerstaden så kommer frukostkonverstaion att bli ännu trevligare.

2007-08-04 @ 22:19:06
Postat av: Tomas Å

Jo, jag åker bil när jag tar jobbets bil på tjänsteärenden. Det är en Previa. Privat är vi med i en bilpool och där har vi en focus etanol... Fri fart vore väl kul men inte bra för säkerheten eller naturen.

2007-08-06 @ 07:36:05
Postat av: Peter

Mmmm, så det är bekvämare att åka stor familjebuss än att behöva ta tunnelbanan två stationer...
(F.ö. så undrar jag på vilket sätt som drivmedlet påverkar trängseln.)

2007-08-08 @ 09:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0