Kicka Kungen

Tog ett sista kort och lätt intervallpass med 15-15 i 15 minuter. Segt och ömt och det gjorde mig orolig inför lördan. Sen släntrade ner till Södermalmstorg framåt halvett för att solidarisera mig med NMR. Då var det varmt och rätt avslaget. Utklädda dansgrupper dansade, det var ju antinazistisk dans som var temat! Och mycket mer kan man inte säga om det. Jag träffade en kollega från barn och ungdom som visade mig flygbladet med uppmaningen om att på egen hand ta sig till nassarnas demo. Jag sa att jag inte skulle dit och att det bara blir bråk. Han såg lite chokad ut över min kampovilja, han drog med sin polare. En liten stund senare gick även jag. Uppe vid seveneleven på Medis köpte jag en fick och fick syn på kollegan igen. Han satt vid Kvarnens kiosk med en bira. Så mycket för den kamplusten J . Jag la mig i Fatbursparken under ett träd och sov middag. Skönt att vara barnlös och själv ibland.


Kicka kungen, republik nu! DN måste sluta fjäska för kungafamiljen. Carl Philip är inte lämplig som representant även om han blev vald. Han har gjort bort sig på krogen och partaj allt för många gånger!
 

På eftermiddagen grillade vi med en granne. Svingoda hemmagjorda hamburgare.

Idag: Snack med chefen, handledning och sen avslutning på scouterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0