Sjukt mycket att göra

Det är inte bara draget på jobbet utan allt detta med terminsavslutningar och annat. Hinner inte tänka mycket.

 

Jonathan har inte klarat godkänt i kärnämnena.  Idag har vi haft träff med hans lärare. Vi står inför valet att han skall gå om, att han skall få ändra i ämnena eller att vi fortsätter som förut och räknar med att han går IV på gymnasiet. Han trivs bra i klassen och lärarna säger att det är en "kanonklass" så jag har nog ändrat mig. Innan mötet idag lutade jag mot att han bör gå om men nu tror jag mer på att han skall gå kvar. Jag är dock orolig för att det blir för tungt för honom och oss med all läxläsning. Han får sitta allt för mycket med dem emellanåt.

 

Folk omkring Jonathan inklusive Åsa har sett, vilket typ gått mig förbi tills idag att Jonathan har genuint svårt att organisera och planera kombinerat med koncentrationssvårigheter. Nu, trots allt arbete han lägger på läxor står det klart att han inte klarat målen. Jag har trott att han skulle klara målen om han fick lära sig studieteknik. Han kommer att fortsätta ha det svårt, det är ingen som kan tränas bort.

 

Jag föreslog för Åsa att vi skulle skicka honom på språkresa i sommar för att han skulle få känna på nyttan av engelska, han tenderar att blomma i ämnen som får praktisk nytta för honom. Åsa tycker vi skall vänta med det till nästa år. Jag håller inte med, det skulle dessutom "tvinga" honom att klara sig lite själv.

 

I fredags drog jag och Dennis ut med fritis på vårvandring till Orlången. Ågesta. Strålande tillställning. Fritispersonalen är bäst, de ordnar, står i och är ta mig faen alltid glada! Det är så bra och mysigt, 120 pers plus personalen. Man lär känna föräldrar och barn. I vårt tält bodde jag i ena innertältet och fyra grabbar i det andra. När jag gick och la mig snackade de snusk? Snoppar och snippor. Vi gick förbi Ågestareaktorn, Stockholms enda atomreaktor! Den är nedlagd sen 1974 men vi fick veta att den var nära härdsmälta någon gång under 60-talet.

Christian blir flyttad till Furuhöjden för rehabilitering idag. Han kommer att vara där i nån vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0