Dålig mat

Första gången jag var på Kvarnen var för mycket länge sedan. Då hade de grönvita soltak över borden, servitriserna var runda, bistra damer med grönvita västar i robust nylon. Baren var inne under glashuven i hörnet men där fick man inte stå. Min kompis Christian tog med mig dit och drog några historier om ställets legender. Jag minns inte men jag antar att jag var imponerad. Sen stängde de och öppnade lyxrestaurang där under nått annat namn. Jag var nog inte tillbaks många gånger förrän på nittiotalet. Då gick vi ofta dit efter stängning på Kristallen. Det var trivsamt att stå i kön och pokulera, ibland köpte vi bullar i bageriet i hörnet av Björnsan. Dörrvakten har jag glömt namnet på men han var typ sjutton år sas det och en gång slängde han ut den snällaste tjejen i vårt sällskap. Hon fick därefter rykte om sig att vara slagskämpe. Runt stängning kunde stämningen bli totalhög lixom. Det var lätt att prata med folk? Bob Hund gjorde svinbra spelningar där och i källaren repade This Perfect Day, Magnus och Balsam var bartendrar och alla tjejer var jättesnygga, jag lovar. Man kunde köpa Revolutionsöl med Marx och Åkejävel i medaljerna. Men maten var skitdålig. Jag har inte ätit god mat någon enda gång på kvarnen innan de öppnade paviljongen på Medis. En gång tog jag en matjessillmacka för att jag tänkte att de inte kunde sabba det men den var inte god den heller. Efter ombyggnaden skulle käket bli bättre men det tycker inte jag. Nu har jag inte varit där på över ett år och jag saknar det inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0