Helgen

Solen sken hela helgen. Efter jobbet i fredags var jag mycket stressad. Jag ville iväg så fort vi bara kunde. Åsa blev lite irriterad och påstod mycket riktigt att vi skulle glömma en hel del saker bara för att jag inte ville göra som hon sa och skriva lista på det vi inte packat. Med största bagarna, pensionärsshoppingvagnen, två sovsäckar och två matkassar tog vi bussen till Svindersvik. Jag blev lugn när vi kom ner till båten. På med storseglet, i med vatten, stuva ordentligt och iväg. Motor till Lilla Korpmaren som är Jennie och Fredriks klubbholme.  Övärden var småpackad och satt med sin fru och eldade vid en hög klippvägg. På lördag morgon la vi ut efter bergsklättring i fin sydvästlig vind, det blev halvind och slör i hög fart hela seglingen ut till Bullerö. I hålet ut på Bulleöfjrden märktes det att vi blivit ringrostiga vad gäller navigationsvanan. Vid en 1,3:a fick vi vända och orientera oss och ännu värre framme vid Bullerö tog jag helfel på en vinkel och seglade nära en grynna men fick som tur syn på den och hade inte hög fart för vi hade redan tagit ner storen. Vi kunde inte lägga till på Bullerö i sydvästen så vi la oss vid bryggorna på Bodskär istället. Där blommade hjortronen, blåbären och lingonen, Dennis hittade grodyngel och svalorna byggde bo under bryggan och satt på förtampen och sjöng för full hals. Jag blev lycklig i hela kroppen. Vi grillade entrecote som vi åt sittandes på filt på bryggan.  På söndagen vände vinden enligt prognosen men var svag. Vi hissade spinacker och seglade ändå snitt typ 4 knop och kom hem i god tid. Med hem hade vi fina stenar, ejderdun och grodyngel i en flaska. Dennis säger att de är helt hans egna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0