MBAB:s vinstintresse i vägen för snabb vård

Missbruksvård med garanti är nog bra. I dagens DN berättas om Liljeholmens stadsdel som skall införa garanti om vård inom två månader. De säger också att de är näst störst i stan vad gäller antalet missbrukare vilket jag inbillar mig är en överdrift. Jag tror vi är störts, vi har typ femhundra klienter efter sammanslagningen. I vilket fall?

 

Vi har nästan inga problem att klara två månader från ansökan till behandling. Oftast går det snabbare. Värre är det med medicinbehandling mot opiatberoende. Där är klienterna helt i händerna på Maria Beroendecentrum AKTIEBOLAG (MBAB), med miljonvinster i sikte. De springer inte benen av sig vare sig vad gäller att snabbt få folk i behandling eller att planera med oss. De tänker mer på att springa till banken för att spendera skattepengar! (rätt grov generalisering men ibland känns det så i ?samarbete? med MBAB).

 

Idag är fritids stängt och jag hade Dennis här på morgonen innan skolan. Jag skall tillbaks och hämta honom vid tolv fast jag skall försöka få med honom hem till nån kompis kanske man kan jobba hela eftermiddagen ändå. Jag har snormycket att göra. Hade jag bara haft lite framförhållning hade morsan säkert ställt upp. Jag tenderar glömma det.

Härligt att Mikael Wiehe, den gamle hippin passade på att ge pölsefaschisterna och kungafamiljerna lite obehag i magen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0