Nya kollegor

Två fästingar på samma knä. Jag hittade inga på Dennis. Med Kapten Morgan känner jag mig då och då som en miljonär. Att kunna ge sina barn upplevelser som helgen vi hade nu är värt miljoner. Jag är en privilegierad människa.

Idag kom Katiarna Sofiingarna till Göta ark där vi sitter. Vi hade trevlig frukost och chefen hälsade dem välkomna. Det kommer att bli bra. En tjej känner jag inte igen. Det var lite pinsamt att fråga. Det är bara att vänja sig, jag har inte samma minne längre. 

Jag sprang runt riddarfjärden på lunchen, 44 minuter och jag kände mig svinpigg! Två dagars vila gör stor nytta! Nu känns det som om maran kommer att gå bra igen.


Jag fick just veta att en klient som jag träffade första gången när jag jobbade på häktet 2004 har dött. Jag gjorde anmälan till familjeenheten i somras för att jag fick vet att han bodde hos en tjej med barn. Han var sen aktuell hos mig en kort tid men jag avsade mig ärendet då han förlorade förtroendet för mig efter anmälan. När jag sett honom har han inte varit i gott skick. Dödsorsaken är ännu inte fastställd men jag misstänker överdos eller infektion. Det är inte kul när klienter dör. Men jag tänker mest på barnen i familjen. Hennes minsta går i tvåan.

Han blev nekad metadonbehandling av MBAB. Vi erbjöd honom drogfri behandling men han ville inte ha det. Frågan om är om man skall göra en Lex Saraanmälan mot MBAB.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0