Träningsvärk

Jag har inte haft sån här träningsvärk sen jag tränade skivstång i Petta E:s hemmagym 1979, typ. Tre timmar på Fryshuset med Dennis och Jonathan sätter sina spår. Nu börjar jag kunna åka lite bättre och då kan jag ta i. Vi fejkade i verten och jag kom riktigt högt. Köpte nya hjul som går klart fortare än suddgummigrejorna som satt på. Så droppade jag i stora poolen! Jättekul. Min största skräck nu är att ungarna ska tröttna så att jag inte får åka mer. Det är värsta egogrejen det här med skejting för mig.

I fredags sprang jag PUK-KM och subbade mitt mål att klara 5000 meter snabbare än 22:30. Jag sprang på 22:24,4, skitnöjd. Det är kul att kuta med pulsgänget! Efteråt käkade vi pizza på Vedugnen i Alvik. Det var egentligen meningen att vi skulle springa på Kärrtorps ip men där var en decimeter snö. Folk hade bilar så vi åkte till Stora Mossen istället.


Bara kvinnor får sparken av Reinfeldt

I alla Reinfeldts skandaler har bara kvinnorna fått gå. Jag ser inte att deras brott varit värre än karlarnas. Stegö Chilò hade begått exakt samma brott som Billström, hon fick gå - han fick stanna. Jag inbillar mig att Schenström skulle fått stanna om hon varit karl? Tjejer är mer utbytbara! Inte nu så att jag tycker synd om henne hon klarar sig nog på de två millarna hon får med sig?


Den nya förmågan på posten har den traditionella borgerliga bakgrunden med lite husbehovsfiffel. Borgerliga politiker brukar ha varit tvungna att begå skattebrott antingen för att de inte haft råd eller att de som kvinnor själv har ansvaret för hela hemmet. Om de inte har tid att sköta det med eget arbete får de själv betala fast deras karlar har mer betalt.


Club Killers fem år

Hugidu hugidu hugidu!
Gaffaman, Fischerman och Goranman var inte där och jag saknade Anders för det lyfter inte lika mycket utan Sveriges bäste trummis. Detta kompenserades dock av att Pappa D och Nina Ramsby var där. Strålande, jag blir alldeles lycklig av att höra Nina sjunga. Hon hade rudeboykostym och lånade Viktors hatt så man kunde inte skilja dem åt. Det var så satans bra. De hade en tysk del igår med kraftverk och SPK i baktakt vilket var kulmen inte himmlastormande. För andra gången stormade publiken scenen under extranumren och då kan man väl säga att en tradition har inletts. Jag trallar vidare... Tschukistschuktscukischuktschukischuk....

Reinfeldt har ingen koll på sina medarbetare. Förtroende för en person som dricker på arbetstid, bra!? Jag känner inte till nått avtal som tillåter alkohol på arbetstid. Har man druckit ska man gå hem utan lön. Och Reinfeldt visar igen att han är typ oduglig.


RSS 2.0