Höghus Ja tack!

Alla vill bo i stan! Det finns för få lägenheter, priserna är allt för höga, innerstan är det mest segregerade bostället, höghus i förorten får dåligt rykte och ingen vill bo där, det är mest miljövänligt att bo i stan. Allt talar för att vi behöver fler bostäder i stan men det finns få ställen att bygga på och det som byggs blir bara skitdyra lyxhus. Stan ska vara till för människor.

Lösningen är självklar, tycker jag: Satsa på höghus i ett nytt miljonprogram. Bygg svinhögt, bygg mitt i stan. Varje tomt som skall exploateras skall användas till höghusbygge. Självklart skall de flesta vara hyresbostäder (eller varför inte alla?).


03:50

Gick jag tillslut upp ordentligt fast jag vaknade första gången halv tre. Jag kan helt enkelt inte sova ordentligt när jag ska göra nått viktigt tidigt. Men vi kom iväg ordentligt och hämtade upp alla som vi skulle. Catja sitter på planet till Spanien nu. Med scouterna. Hon kommer att få det kul.


Det känns säkrare att cykla med lyse.


Jag orkade inte läsa artikeln och zappade bort inslaget i nyheterna när de berättade om att det skall öppnas ett barnsjukhus för dem som kan betala för att gå förbi kön! Det börjar bli dags att skaffa sig vapen eller liknande. Inte för att jag tror på revolution men kanske man hinner hämnas?


Så var det måndag igen

HUr kan det vara så att det finns tre gånger så många måndagar som fredagar?

Tog upp bojen och täkte Kaptenen i lördags förmiddag. Vädret var fanatiskt!

Sen cyklade jag, Dempa, Adam och Josef och deras pappa till fryshuset och skejtade.  Det var skitkul! Där var vertramptävling med helgalna akrobater som gjorde tremeterairials!

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/rpy_criLdZc"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/rpy_criLdZc" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>


Det funkar tydligen inte att f bädda in, klicka på länken istället: http: www.youtube.com/watch?v=rpy_criLdZc


Sen hitta jag denna filmen på youtube, jag står i publiken vid Solvalla och kollar på Alva. Jag fick en autograf på min röda tiger T-shirt, jag var 12 år. Det känns som att sen en film från trettiotalet!


Kicka Kungen igen

Skarom ha mer pengar för att nån ska gifta sig? Skandal igen. Lägg ner kungahuset fort. Vi behöver inga stenålderseder i vår demokrati. Ponera om Viktoria vill gifta sig med en afrikan eller en tjej. Skulle det va okej med en svart kronarvinge eller en inseminerad?

Skejting

DSM IV igår. Jag skulle vilja ha mer av det men det var kul att äntligen få lära sig grunderna. Jag skickade ett katastrofsamtal som examination på MI-delen. Det gör nog inget.

Efteråt cyklade jag genom stan och släntrade förbi skejtbårdaffär i centrum, jag köpte nya lager till Dempa. Sen tränade jag på Eriksdal, 7,5 km i maklig takt. Efter middan övertalade jag Dempa att dra ut och skejta. Först skulle vi bara till Basketplanen i Skånis men vi drog vidare till Björnsan. Det är så jädra härligt att skejta att jag dör! Vi har bestämt att vi ska till Fryshuset på lördag efter att vi täckt Kaptenen.

Jag kollar på nätet efter nya brädor. Jag drömmer om att köpa nya indypendent och stenhårda Bones. Det finns inga Sims ny för tiden vad jag kan se?

att vi täckt Kapten


Miss

Einsurzende Neubauten fick en femma av Johanna Paulsson i DN nu på morgonen. Jag hade missat totalt att det skulle komma en platta nu. Lite skäms jag men ska kompensera mig med att det blir den typ andra platttan jag betalar för i år.


Sen var det ju bra som bara den att Stureplansprofilerna blev inlåsta ordentligt. Vad jag förstår kommer domen att bli vägledande på så sätt att det är den första som slår fast att man får säga nej när som helst under ett förlopp. Det var på tiden!

Bilder från Italien.


Till Italien

Flyget går klockan tre.


Jag vill ha en ny skejtbård!

Skejting II

Vi kom senare till Björnsan idag, Jonathan henkade oxå.  Det var mer ungar där och åkte då men det var ändå inte jobbigt trångt. Fasiken: Skejting är livet. Vi kollade på nya hjul till Dempa; 399 spänn. Och jag vill ha en ny bräda!Jag blir hög av att fejka och vända lite backside: Två hjul utanför och jag kände curwen typ en gång. One wheeler heter det typ. Snart ska jag våga droppa och göra fejky på kanten. Ramlade bara en gång idag men det är bara feghet det....

Skejting

Jag och Dennis sprang i morse. Vi träffade Kajsa på dagisgården. Det är alltid kul att springa med Dennis. För att få med honom ut blev jag tvungen att lova gå med honom till skejtbårdsaffären i skatteskrapan. Vi hade med oss skejtarna och hjälmarna. Vi köpte nya gummin till Dennis sen fick jag med honom till Björnsan. Det var ännu roligare. Jag har inte fejkat eller vänt i ramp på tjugo år, tror jag men efter en stund gick det riktigt fint. Man blir jättelycklig av att skejta, jag lovar. Vi var kvar i flera timmar. Smågrabbarna gillar min antikverade bräda. Några norrlänningar var rätt snajdiga men satte färre och färre trix ju fler pilsner de halsade. Dempa åkte litegrann. Vi ska dit i morgon igen hoppas jag. Jag har två sår på ena smalbenet, ont i knäet och fotleden efter tre ordentliga vurpor. Lite ont i vänster handled också... men jättelycklig!


UNR


I onsdags flög jag bed en klient till Ronneby för informationsbesök på Resurs Rehab. Hon var otroigt positiv. Det kommer att bli bra.

I går: KI och UNR... He he... Nu undrar du va?
Alltså studier på Karolinska institutet och löpning i centrum och gamla stan i tävlingen Urban Night Run. Det var en reklamtävling för cocakolas sportdryck, fem km 22:32 och bara lite ont i baken idag. Så köpte jag och Jotne kängor och conversekopior till honom på igor.

Respondent och operant inlärning var det kluriga igår. Men jag tänker att det mesta är relationsinramat?


RSS 2.0