Club Killers

Jag snackade med Malin i telefonen igår. Hon varnade mig för mina stressymtom. "Du vet inte när du kommer att krascha". Jag sa att det visste jag visst för jag tror att jag känner igen mig om det är på väg. Hon sa, "Det gör du inte alls för varje gång är det nått nytt okänt som drar en över kanten".              Hon har nog rätt? Jag skall softa ner och eventuellt ta ledigt några dar.

Sen var det Killers. Lite folk och avslaget. Bandet var fullt med vikarier, Ruskträsk på sax och nån Gunnar på leadgitarr men det gjorde inget för de viktigaste var där; Anders och Goran. Det sades att gästerna ringt sig sjuka och att de frånvarande var i tyskland på tubsockskonvent och sålde Moneybrother. Efter några låtar sa Viktor att de kommit till dagens etiopiska avdelning och så drog de igång typ den värsta jammet jag hört med dem. Goran blåste så hattarna flög av. Efter det var publiken och bandet i extas nästan, alla utom Whales. Han är beroende av att publiken svarar ordentligt. Vikgitarren var bra men lite för mycket ego och krävde för mycket utrymme. Det var kul i två låtar men sen tröttnade i alla fall jag på honom. Anna Maria gjorde svinbra tolkning av "woman in love" men den passar inte killers och Åsa blev svårt provocerad av den och henne. "Hon som vart med i Propaganda borde inte nedlåta sig till såna backlaschlåtar" var min tolkning av hennes budskap. Men vafan de flesta killerslåtarna är kärleksånger på patriarkatiska heteroteman, eller?



 Nu drar jag till  KI, sen åker jag inte till jobbet efter det.

Fick ett sms om att alla ska ha på sig röd tröja i morgon för att solidarisera sig med Burmas folk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0