Känd från radion

Jag och chefen blev intervjuade på radio Stockholm. Jag var vettskrämd med micken framför ansiktet men det blev rätt okej ändå.

Club Killers igår. Basbra! Många borta men en ny stjärna som skulle kunna ta Annamarias plats nästan. Hon hette? Sheba? Viktor kallade henne persisk prinsessa och det var hon. Hon hade en röst som en blandning av Rhoda Dakar och Nina Hagen. Hon var fantastisk och hade stor utstrålning. Annamaria dök up till extranumren men sjöng inte Perfidia ändå...  Vi stannade ovanligt länge efter spelningen. Jag dansade över hålltakt. Det var skönt. Christian och Åsas klasspolare var där.


Vårdvinst

Vår gamle SBT-konsult Ingvar Nilsson har sålt sig till Björn Fries och publicerar en nationalekonomisk beräkning av samhällsvinsten av metadonvård. Samhällskostnaden sjunker med två tredjedelar när man behandlar med meta! Det var inte oväntat. Nått jag tänker att de inte räknat på är att metadon inte behandlar beroendet utan att de allra flesta i med det fortsätter behandlingen mycket länge. Om man (hypotetiskt) skulle avsluta all metadonbehandling, hur många skulle då självläka och inte hållas kvar i sidomissbruk av bensodiazepiner och alkohol? En del av kostnaden skulle förståss försvinna. Det är självklart svårt att ta med i beräkningen men jag tror att det skulle kunna medföra stora skillnader mot denna rapport.

Jag förespråkar nu inte detta för jag vet att subsitutionsbehandling vi heroinberoende räddar liv. MÅNGA LIV.


Gubbskating

Drog till frysen själv. Jag lär mig mer varje gång. De stängde klockan åtta och jag fick dra hem otillfredställd. Jag fick i alla fall skjuts med en av gubbarna, Fredrik som skulle till Solna.

Dennis till fjällen

Det var inga problem att få upp Dennis i morse för han åker med fritids till fjällen idag. Det är mäkta skönt att fritids ordnar det när vi inte prioriterat det. Han hade svår resfeber igår. I morse hade jag det också. I år var bara ett par vantar borta när han skulle iväg. Vi tjuvlånade Jontes. Förra året glömde vi postafenet och så spydde han på bussen.

I lördags kollade vi in Warhol och mysko konsert på Mondäna. Det var ok. Ett fyrdubbelt svartvitt screentryck i totalt kanske 3,5 * 2 meter med dubbla lastbilsdäck där set stack ut en fot under gjorde starkt intryck på mig.

Igår droppade jag i poolen men jag kan inte svänga runt än, fortfarande bara kickturn. Catja skejtade igår oxå.


Hur skön som helst

Nya skejtbården var basbra. Jag får mycket lättare fart och kan snart svänga runt i poolen istället för kicktörn. Lagrena var kassa och gummina för mjuka.  Jag köpte indygummin som jag satt på nu. Dennis slog sig i huvet i verten.Han fick vila en stund.

Dyllanfilmen

Jag fick två biobiljetter från  Södemalmstidningen i ett grattisbrev. Jag har ingen aning om varför. Det varkul att gå på bio ändå. Vi såg IM NOT THERE och den var bra, speciellt Cate Blanchett. Idén att använda olika skådespelare för att illustrera olika aspekter, tidsåldrar för en person tycker jag är smått genial, det är i klass med att uppfinna osthyveln. I övrigt var filmen ok inte omvälvande. Jag tror att jag fått större nytta av den om jag läst nån biografi innan.

Dennis är på sin första hajk med scouterna.


Santa Cruz

image80

Ny bräda

Köpte en kol bräda av en liten kille på Östgötagatan igår. Femhundra för en old school SAnta Cruz, Tracker axisoch taskiga kullager. Värsta dilen men jag kollade noga att hans föräldrar tyckte det var ok. Den svänger som bara den. Jag ska nog byta gummin, det är värsta slalomgummina.

Skinnhuve

Ungarna har fått löss igen. Jag gick till apoteket och köpte medel. Sen gick jag till World Import och köpte en klippmaskin. Ingen av ungarna blev inspiread av att jag rakade mig. Hade jag väntat mig det?

Men det vore lite kolt om dempa klipper tuppkam, tycker jag.

Jag är fotomodell

Thereria behövde modeller till ett reportage som hon gör. Jag och Åsa blev plåtade bakifrån när jag sitter framför datorn och porrsurfar. Åsa står bakom och "kommer på" mig om det. Det ska vara med i Amelia. 42 år och ny karriär ho ho, jag antar att jag blev vald för att jg är så snygg?

RRBK

RRBK



Foto Theresia Köhlin

RSS 2.0