Så påverkar heteronormen mig (bland annat)

Det är mycket bekvämare att dansa med tjejer än med killar. Igår på Club Killers träffade jag Alf innan och vi dansade några låtar. Jag njöt av musiken och dansa och svettades men jag var inte helt bekväm. Vi såg väl ut som två tyska bögar med spasmer eller nått. Det blev mycket roligare att dansa efter Killers för då dök Maje upp. Jag kände mig mycket bekvämare då. Jag kunde dansa ut mycket mer. Men det var bra att jag dansade med Alf, mycket bra exponering om man nu vill bryta heteronormen. Annars kan jag känna mig som Zlatan - Sveriges mesta hetero. Jag bör dansa mer med killar det kan vara en bra början... Sen ska jag sluta vara man, medelålders, västerlänning, välutbildad och segregerad.

Club Killers var grymma, även om ljudet var dåligt vid kanten där jag stod. Efter ett tag klev jag inåt mitten trots den fuktiga tropiska hettan. Anna Maria gjorde klädbyte från svart till vitt mellan låtarna. Asha Ali är Sveriges svar på Pauline Black och jag blev andedöpt och kunde utföra nådegåvan kraftgärning när hon sjöng Three minute hero.

Innan killers var vi i Tanto och kollade Cirkus Ciskör. Bra det med även om de inte levde upp till eld och röktemat.


RSS 2.0