Skejtarglädje

Löpning och skejt igår! Skönt. Liksom att rusa i poolen så att vinden viner i öronen och att sikta mot coopingen fast jag vet att jag grips av panik om jag känner den med bakhjulen. Jag blir glad i varje del av kroppen. Ibland vill jag bara skrika. Den påverkan jag känner förvånar mig. Jag vill inte säga att det är bättre än segling och löpning men nästan. Fredrik snackar om att lära sig ollie och streetskejting. Han påminner om hur jädra kassa vi var när vi träffades på Frysan för typ tre månader sen. Det går fort fram men jag vill ändå inte sätta målen så högt. Frontside och att ta tag i brädan, det är mina första mål.


Måsses mamma skrattade åt mig när jag mötte henne på väg till Björnsan och det känns helt ok att bjuda på det.


Kan man dö av reggae?

Jag får yrsel, knäsvaghet och spykänslor när jag hör på P3 Rytm idag. Det  kan inte vara hälsosamt att bli så omskakad av musik.


Nu skall jag iväg till Björnsan på Poolparty. Inget vatten...


med hög volym: Skatalites

Två pass poolåkning i Björnsan igår. Först på lunchen och sen på kvällen när Kaj tog grabbarna till Scouterna istället för mig. Jag kan nu droppa utan att vara livrädd, för det mesta utan allt för mycket svaj och pumpa runt och nästan hålla farten. Skejtbård är ren lycka, gubblycka!


Jag har börjat med att knåpa med hemtentorna som ska vara inne den 5 maj. Ångeststörningar och missbruk i två separata papper. Det är inte helt lätt att veta hur noga man ska vara. Jag försöker att tänka: Minsta möjliga arbete för största möjliga utdelning. Det största man kan få är godkänt, nu när jag har så mycket annat att klara är det således ingen idé att jobba på för att blidka prestationsångesten.


Det är skönt att vara tidigt på jobbet och spela Skatalites på hög volym innan nån annan kommer!


Full fart

Båtjobb, skateboard, löpning och grannar på middag! Jag somnade halv nio igår. Jättetrött.

image81

Tung väska

Igår såg jag Borg och Östros på aktuellt. De är helt överens: S och M borde slå ihop sig till Socialmoderaterna.


Skate lördag, söndag, tisdag men ingen löpning. Det är alldeles för mycket att göra på jobbet och förra veckans löfte att skriva in friskvårdstimmen i kalendern havererade direkt. Jag skall försöka påminna mig om att inte ta besök 11 utan 10:30,då hinner jag till Forsgrenska eller dra ut en runda. Det är lättare att springa inne för då behöver jag inte ta så mycket kläder i väskan.

Väskan föresten! Om jag tar både löpargrejer, skateskydd och bräda, två mappar och pluggbok och matlåda blir den lite stor och tung!


Åsa har samma problem fast hon har bara en Konken, jag har en Tight XL. Vilket är bäst; att ha en stor väska och få med sig mycket eller en liten som man inte lämnar saker kvar i för att man har plats med mer i?


Kissa på sig

Vi får 55 miljarder för Vin och sprit. Det är goa pengar i skatteåterbäring till de rika! Om nått halvår visar det sig säkert att bolaget helt magiskt blivit värt 110 miljarder eller mer. Under den tiden har förståss höjdarna fått fallskärmar, representationsvåningar och skattefuskat... Reinfeldt må vara nöjd idag. Hans byxor kommer kallna, att kissa på sig värmer inte länge!

Nu är Dempa och Åsa sjuka igen! Va är det här? Vi har imunbrist...

Köpte en ny begagnad bräda igår; Polygon 8 tum till Jonte. Vi gubbskejtade på Frysen. Många gubbar där.


RSS 2.0