Snart dropp

image85

Som i Giftorm

Kolla in värsta skejtarproffsgubben!
image82

På djupet
image83

Sen faller man oxå.
Skejting gör ont!
image84

I kväll är det Killers, Åsa är typ sjuk men jag är assugen.

Cykeln snodd

Jag lämnade cykeln olåst i cykelrummet och tänkte att där snor ingen den. Den var ändå så gammal och ful. Det var feltänkt! I morse var den såklart snodd. Att "de" inte kan ge fan i andras grejer!? Får jag syn på nån med den skall han få stryk!


Ingen politik

Helgen blev full av allt utom politik. Första maj blev hemtenta med svår prestationsångest om ångest. Jag trodde att den skulle vara inne igår med det visade sig att det var missbrukshemtentan som skulle vara inne igår. Jag har i varje fall gjort färdigt bägge nu. På eftermiddagen var vi på kalas hos kusin Pia som fyllde 50.


Jag lånade bilen av farsan och tog med Dennis och Catja till Avesta skejtpark. Jonte var ute och seglade med scouterna. Det var halvkyligt och några stänk men det gick fint att åka där. Dennis var uppfylld och tyckte det var det bästa stället i världen. Catja stod först bara och glodde och frös. Jag fick villkora läsk och bulle med att hon åkte. Då gick det fint. Parken är underbar. Man behöver bara glida omkring. Poolerna är skitsköna fast något skrovliga. Jag hade inte helt lätt att hålla farten för det kräver front sidesvängar och mina är det inte nån säkerhet alls i. vi har åka 2 ½ timme innan det började dugga. Jag gjorde ett sista åk i stora poolen och det gick basbra och fick för mig att göra bara ett sista åk igen. Man såg hjulspåren i botten av poolen och jag slajdade omkull och slog upp armbågen! Åk aldrig bara sista åket.


Igår löneförhandlade jag med chefen. Hon erbjuder 3,5 % och säger att hon lägger ut det till löner på fredag vare sig jag hunnit snacka med facket eller inte. Jag är så jävla bitter och har ingen lust att vara lojal alls längre. Södermalm hatar SAC! Jag har lägre lön än flera unga i tjänsten och lägre lön än de jag tf chefar för! Vafan!  


Hjärnskakning?

Det blev jordens röra igår. Jotne och Catja hade kokat ihop att hon olovandes skulle hänka till city med honom då han drog till Serieteket. Allt är inte utrett helt men storyn är såhär. Hon tröttnade på serierna och skulle ut och shoppa. Hon tröttnade på det och tänkte åka hem och upptäckte då att Jotne inte gett henne remsan. Hon fick tag i en tant som hjälpte henne genom spärren. Jag får rysningar, tänk om det varit någon Englamörderska!!! På väg hem grips hon av panik för att Åsa ringer för hon har gått till Pantrarna (där Catja skulle ha varit) för att hämta henne. Hon springer då någon bakväg dit varpå hon säger att hon ramlar och ligger avsvimmad en stund. Efter det kommer hon gråtande till pantrarna med storyn ovan. Enligt originalhistorien svimmade hon under samtal med Åsa vid 15:15 och dök sedan upp på Pantrarna 16:10. Det skulle innebära en medvetslöshet på nästan en timme.


När jag kom hem vid 16:35 ljög hon och drog en story om att hon bara hade varit ute från Pantrarna. Det hela var dock rätt osäkert för Jotne hade i sin lur påstått att Catja varit med henne. Vi ringde sjukvårdsupplysningen och de beordrade oss till Astrid Lindgren. Jag tog med Catja. När vi väntade på tåget så ringde Åsa och berättade att Jotne nu var hemma och att han bekräftade att Catja varit med honom. Jag konfronterade henne med det och tänkte vända hem. Catja sa att hon fallit ändå. Vi åkte till akuten och doktorn tvingade oss att stanna till halv elva. Sen tog vi bussen hela vägen hem. Vi tog en burgare i Eriksdalsgrillen. De har verkligen asäckliga burgare men jag åt upp den ändå (GÅ INTE DIT). Jag somnade på soffan och var sur när Åsa; svärmor och resten av byket kom hem. Enligt doktorns order ställde jag klockan på mitt i natten fär att väcka Catja för att kolla om hon var slö.


RSS 2.0