Många chockade i Eriksdalsskolan

 

När jag kom tillbaks efter tjänsteärende och skulle äta lunch stod chefen och sa att jag fick slänga i mig nått. Sen fick jag och några kollegor reflexvästar och skulle få skjuts till Eriksdalsskolan. Jag tog cykeln  istället och blev skuffad till aulan. Där skulle jag ?stödja? Roland men övningen avblåstes nästan direkt. Jag han inte göra nån insats. De berättade att skådisarna varit jobbiga. En del kunde inte svenska, var döva och fick astmaattacker. Personalen visste ingenting och plötsligt var vattnet förgiftat.  Jag tänker att om nått sånt här hände i verkligheten skulle jag först kolla min familj sen sköta jobbet. Och jobbet skulle troligen gå ut på att försöka hålla sig lugn och att prata med folk och att försöka hjälpa till med praktiska saker.

Kolla och DN


Kommentarer
Postat av: Klas

"De berättade att skådisarna varit jobbiga. En del kunde inte svenska, var döva och fick astmaattacker."

Det kanske var poängen med skådisarna. Hur ska man öva om allt flyter på enligt planerna?

2007-04-25 @ 18:48:52
Postat av: en "skådis"

skönt att höra att vi var jobbiga... då lyckades vi ju med våran uppgift... men vi ganska ensamma om det... bedrövligt att se att folk som har till uppgift att ta hand om skadade i skarpa situationer inte har tillräckligt med engagemang och fantasi att ta en övning på allvar...

Det återstår bara att hoppas att något sådant aldrig händer här, eller att vi hinner förbättra det innan dess...

2007-04-26 @ 19:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0