Orolig för barnen

Det är kanske egoistiskt att låta ungarna växa upp vid Ringvägen. Tanken slår mig när jag läser DN idag. Själv bodde jag så långt bort det går i Stockholm när jag var liten, Backlura och där var luften som i Norrland ungefär. Är det rätt att jag och Åsa bor där vi bor bara för att vi tycker att det är schuckert? Ungarna har inget val.

Till tröst och hjälp för min rationalisering
noterar jag att luften längs ut och infarter är lika illa som hos oss på Ringvägen. Ibland är den till och med sämre!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi bodde vid Zinken förut och flyttade till en förort för att komma bort från den dåliga luften. Ser nu på kartan i DN att det är lika dan luft dit vi flyttade.
Är detta på riktigt eller är det ett "chipps"larm.
Förjud dubbdäck till att börja med och när biltullarna kommer så sätt en ordentilg prislapp. Inkludera även essingeleden.
MVH M

2007-05-02 @ 09:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0