Ingen politik

Helgen blev full av allt utom politik. Första maj blev hemtenta med svår prestationsångest om ångest. Jag trodde att den skulle vara inne igår med det visade sig att det var missbrukshemtentan som skulle vara inne igår. Jag har i varje fall gjort färdigt bägge nu. På eftermiddagen var vi på kalas hos kusin Pia som fyllde 50.


Jag lånade bilen av farsan och tog med Dennis och Catja till Avesta skejtpark. Jonte var ute och seglade med scouterna. Det var halvkyligt och några stänk men det gick fint att åka där. Dennis var uppfylld och tyckte det var det bästa stället i världen. Catja stod först bara och glodde och frös. Jag fick villkora läsk och bulle med att hon åkte. Då gick det fint. Parken är underbar. Man behöver bara glida omkring. Poolerna är skitsköna fast något skrovliga. Jag hade inte helt lätt att hålla farten för det kräver front sidesvängar och mina är det inte nån säkerhet alls i. vi har åka 2 ½ timme innan det började dugga. Jag gjorde ett sista åk i stora poolen och det gick basbra och fick för mig att göra bara ett sista åk igen. Man såg hjulspåren i botten av poolen och jag slajdade omkull och slog upp armbågen! Åk aldrig bara sista åket.


Igår löneförhandlade jag med chefen. Hon erbjuder 3,5 % och säger att hon lägger ut det till löner på fredag vare sig jag hunnit snacka med facket eller inte. Jag är så jävla bitter och har ingen lust att vara lojal alls längre. Södermalm hatar SAC! Jag har lägre lön än flera unga i tjänsten och lägre lön än de jag tf chefar för! Vafan!  


Kommentarer
Postat av: Dunceor

Jag såg din bloggadress på puls och brukar spana lite bloggar emellanåt. Jag är även medlem i SAC nere i Skåne.

Roligt med all skejt som du kör, jag är för feg och blir inte speciellt mycket. Målet förra sommaren var att skejta massa men det blev väl typ tre tillfällen som mest övergick i öldrickande.
Roligt med poolåkning!

Ha det bra!

2008-05-12 @ 09:56:06
URL: http://dunceor.wordpress.com
Postat av: Tomas Å

Tack för din kommentar! Skejt är kul. Roligare än öl för mig nu. Förr prioriterade jag ölen.

2008-05-14 @ 07:45:35
Postat av: F

men i sommar går det bra att kombinera i björnsan och i humlan

2008-05-20 @ 14:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0