Så bra!

jädra bra skall det bli!

Skejt i Frysan



Foto Fredrik B

När Dempa åkt till scouterna drog jag till Frysan och körde gubbskejt. Nu kan jag åka som jag bara kunde dröma om i höstas! Jag blir lycklig som en mört eller nått...

xxx

xxx"

Club Killers 6 år

Efter två dagars konferens på Sundbyholms slott med alla lyxprylar man kunde få gick jag och Åsa direkt till Debaser för jubileet. Publiken var inte så kul. Ingen ville dansa innan. Vi träffade en av Dennis fritidsfröknar.

Gästartister var Nenne Cherry och Kevin Rowland. Nenne startade med Guns of Brixton och det var den tyngsta versionen jag hört nån gång överhuvud taget. Hon är ett geni!

Kevin kom in till extranumren och var ok!

Bilder kommer nu!


The Aggrolites

Åsa och Dennis väckte mig med tårta och biljetter till Debaser igår. 43 år... Viktor och Gustav var selekters så det var nästan som vanligt bara att det var fler original skins och mycket färre pipel. Förbandet var habila kängpunkare men urtråkiga.

The Aggolites - svänger som bara den med supertrummis och Gaffamanskopia med korgkeybord.... Det blev bra drag  fast det var lite folk. Jag känner mig lite sådär töntig när jag dras med i allsångskörer och sånt... men nu är jag tillräckligt gammal för att inte bry mig. Efteråt drack jag öl tills jag blev full. Åds och jag dansade en del, fast det nästan bara var vi som dansade. Viktor spelade Specials Peelsessions med en skön ganstersversion. När de stängde gick vi vidare med muntra kamrater vi hittat där till Söderbaren...

Debaser 15 september 2008

The Aggrolites, Debaser 15 sept 2008

Budget

Bland alla tokförslag om sänkt skatt och privatiseringar kommer här ett underbart citat ur budgeten:

För att tillgodose behovet av rekreation och spontanidrott med anledning av exploateringen

av Norra stationsområdet ska Vanadisbadet och Bellevue BP byggas. Under

2009 påbörjas bygget av en skateboardpark i området kring Högdalstopparna.

Jajamän!


Gubbåkning

I poolen


Skön helg med bröllop

I fredags efter jobbet skickade vi ungarna med tunnelbanan till morsan där. Vi satte oss i bliven längs E-4:an söderut. Vi pausade i Linköping med en lyxburgare och crème bruleé på nått ställe som hette Storan. Sen gick vi på hemköp och köpte peoplesbeer, choklad och nötter. I mörkret körde vi och lyssnade på p3 rytm till Kisa där vi bokat rum på värdshuset. Sen hade vi skitmysigt i bred hotellsäng. På lördagsmorgonen blev det ingen promenad i regnet men väl hotellfrukost på glasveranda tittandes på regnet.

Vi tog oss sen till Mariannelund och tog in på Kullagårdens vandrarhem och träffade Buffalo, Peter B och tillslut också brudgummen Leo med bestmannen tillika sonen Edvin. Båda var skitsnygga!

Vigseln i jugendkyrkan i Ingatorp blev stämningsfylld som bara den. Döttrarna var brudnäbbar söta som sockerbitar och Lina var skitsnygg i hippieklänning.

Festen efteråt blev stor succé med typ tusen tal. Jag bestämde mig vid välkomstdrinken att jag skulle håla tal men var dåligt förberedd och började bara gråta när jag skulle till men jag fick i alla fall ur mig att jag älskar dem. Alla andra talare var skitduktiga och de flesta njöt av att hålla tal. De är skådisar och liknande.

Jag dansade mycket men var lite besviken att bandet inte ville lägga av nån gång så vi kunnat fått disco istället. Det var ett bluesband med taskig sångare som inte häll tyst mellan låtarna men med schysst saxofonist. De har nog inte så många spelningar så de ville inte sluta när de äntligen fått en spelning.


Vid tvåtiden eller nått fick brudparet ett kort som sa att de skulle gå ner till sjön. Egentligen var det nog avsett att vara ett mer intimt avsked med bara syskonen men ingen som var kvar på festen lyssnade till det. Vi tig fotogenlampor och knallade efter. Vid bryggan östes ekan hjälpligt och bruden virades in i filtar och tillsammans med gummen äntrade hon båten. Vi skramlade i glas och de skulle kyssas varpå ekan gungade farligt men ingen föll i. På andra sidan sjön var det marschaller och lampor som brann dit gummen fick ro under gästernas sånger, ljuva krusmynta, vem kan ro och kristallen den fina. Det var oerhört romantisk och lite humoristiskt också. Jag försökte få igång Internationalen men det vara bara Marika som hängde på lite innan vi blev avbrutna med kristallen.


Väl hemma på vandrarhemmet hade vi trevlig efterfest på Peter och Marikas uteplats. Vi analyserade både Leo och Lina mycket djupt och skarpt.


På söndagen åkte vi hem efter kort stopp på festplatsen. Vi kände oss så glada att fått ha varit med på en sån bra fest. Vi tog en pizza på Lindgrens lilla Thai i Vimmerby och en fika på ok i Linköping där jag också var tvungen att ta en powernap för att vi inte skulle hamna i diket.


Shopping

Jag köpte ny bräda till Dennis igår och nya knäskydd till mig (2300spänn!!!). Han skall inte få den förrän i slutet på månaden för han håller på att jobba ihop till den genom att torka av bordet och att sköta sig i skolan. Han fick ny fröken efter sommaren och har inte kommit över den kränkningen än. Han älskade Eva och började kaxa mot nya fröken direkt. Han blev då placerad bredvid en flicka som slåss och upplevde att vare sig nya fröken eller fritidspersonalen inte tog honom på allvar när han sa till. Åsa snackade med fröken och fritids och kunde klokt notera att de underskattade problemet med att de inte lyssnade. Fröken hade sagt - Det är väl inte så lätt för honom när det är en tjej. Men Åsa påpekade att det nog var själva grejen att han kände att de inte brydde sig när han sagt till. Vi snackade hemma sedan om att han ändå måste vara juste och att han skall prata med vuxna. Det verkar som om det funkar bra nu, han fick flytta till en annan plats i klassrummet. Han har dessutom börjat snacka om att han skall ha mer betalt än Jonte om han får MVG på högstadiet. Jag sa då att det inte är prestationen som belönas utan kämpet men att han inte kommer att behöva betala om han får MVG.


Åter till brädan som jag inte kan visa för den nya kameran (efter den som jag glömde i Avesta) har inte kommit än. Den är i alla fall skitkol och jag inbillar mig att Dennis kommer att kunna åka mycket bättre på den för att truckarna svänger bättre. Det är en Beconplanka med gula Girl 54 mm och gröna Thunder (Ed) Templeton truckar. Jag har den på jobbet och tittar på den hela tiden. Den är jättefin och jag hade velat ha den själv!


Svensexa med förhinder

Liksom i onsdags började vi planera Leos svensexa för Lina berättade att de var på väg förbi Stockholm på fredagen. Stadius skulle köra honom i paneltrucken till Vasahov eller Norrport, ev skulle vi spela backgammon. Men såklart stannade hans bil med elfel på nån mack på vägen. Först ställde vi in, sen skulle vi köra fast senare sen stälde vi in men tillslut  körde vi med vickning hemma hos Peter Bergared. Allt blev jäätetrevligt och pokulerande. Leo kom typ kvart i tolv och var skitförvånad och... Jag hade inte träffat nån av deltagarna på typ tjugo år!


Igår hade vi fika hemma med föräldrarna, grannarna och Jenny. Det var trevligt...


Igår slog jag i botten av Björnsanpoolen. Knäskyddet sprack men det var rätt knä som slog i. Bara lite ont idag.


RSS 2.0