Shopping

Jag köpte ny bräda till Dennis igår och nya knäskydd till mig (2300spänn!!!). Han skall inte få den förrän i slutet på månaden för han håller på att jobba ihop till den genom att torka av bordet och att sköta sig i skolan. Han fick ny fröken efter sommaren och har inte kommit över den kränkningen än. Han älskade Eva och började kaxa mot nya fröken direkt. Han blev då placerad bredvid en flicka som slåss och upplevde att vare sig nya fröken eller fritidspersonalen inte tog honom på allvar när han sa till. Åsa snackade med fröken och fritids och kunde klokt notera att de underskattade problemet med att de inte lyssnade. Fröken hade sagt - Det är väl inte så lätt för honom när det är en tjej. Men Åsa påpekade att det nog var själva grejen att han kände att de inte brydde sig när han sagt till. Vi snackade hemma sedan om att han ändå måste vara juste och att han skall prata med vuxna. Det verkar som om det funkar bra nu, han fick flytta till en annan plats i klassrummet. Han har dessutom börjat snacka om att han skall ha mer betalt än Jonte om han får MVG på högstadiet. Jag sa då att det inte är prestationen som belönas utan kämpet men att han inte kommer att behöva betala om han får MVG.


Åter till brädan som jag inte kan visa för den nya kameran (efter den som jag glömde i Avesta) har inte kommit än. Den är i alla fall skitkol och jag inbillar mig att Dennis kommer att kunna åka mycket bättre på den för att truckarna svänger bättre. Det är en Beconplanka med gula Girl 54 mm och gröna Thunder (Ed) Templeton truckar. Jag har den på jobbet och tittar på den hela tiden. Den är jättefin och jag hade velat ha den själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0