Nu blir det strejk

I-löner är den största rövknullningen sen tjänsteagan. SSR:s medlemmar verkar njuta av den, det gör inte jag. Man får numera välja mellan att SSR hemligen för en själv förhandlar om ens lön eller att ha ett lönesättande samtal där chefen talar om vilken lön hon bestämt att man ska få!? Vilken jävla tur att jag är med i SAC! Detta system med syfte att öka löneskillnaderna är inte bara djupt orättvist det är fullkomligt ologiskt oxå. Det enda det leder till är osämja och missnöje. Jag skall obstruera så mycket jag kan i alla år tills vi får lönegrader igen. Igår förhandlade jag och chefen ville ge mig 5,2 % jag sa nej. Jag skall ha 9 %, annars blir det strejk.

Jag har ändrat i blogginlägget för att en vän som jag är oense med blev ledsen. I sak anser jag fortfarande att SSR sviker sina medlemmar och att syftemet de är ansvariga för gör folk illa. Men det är typiskt mig att kliva för långt innan jag begriper att det tar illa... Jag behöver bättra mig ytterligare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0