Stafettintervju på funbeat

1.Vilken typ av löpare är du?

Skejtbårdåkare
2. Hur länge har du löpt?

Sen jag blev vuxen sen jag var trettisju vilket var 2002 typ . Jag var då så tjock att jag gått i två år innan för att komma ner i springbar vikt.

3. Hur mycket löper du per vecka?

0,0 km/vecka för att jag bara skejtar numer.

Vilket är ditt "feelgood" tempo?
Kring 5:30 skulle jag tro. Tidigare lite snabbare.

5. Vid vilken ålder började du springa?
När jag var i tonåren sprang jag med Hässelby. Sen sprang jag nån månad per år tills jag var typ 35 då jag blivit för tjock och knäna inte pallade då gick jag varje dag i två år och gick ner i vikt tills jag kunde springa igen.

6. Vilka andra sporter utövar du regelbundet?
Löpning och sex

7. Vad måste du ha med dig på ett pass?
Skor och byxor

8. Varför springer du?
Löpning är så jädra skönt. Jag vill kunna springa långt, vilket jag kan och är oerhört tacksam över.


9. Har du någon gång ljugit för att få springa? Hur löd lögnen?
Jag har smitit från jobbet många gånger för att få springa. Just nu gör jag det för sällan för att mina arbetsuppgifter ändrats och är så jädra kul att jag inte velat det. Men jag ska dra igång med det under mars så att jag kommer i hyfsad form inför SM.

10. Hur ofta köper du skor?
För tre år sen.


11. Hur ofta köper du annan löprelaterad utrustning?
Till julklapp åt min sambo köpte jag en löparjacka på Igor.


12. Var/hur handlar du utrustningen?
Igor eller där skor är billiga.


13. När föredrar du att springa?
I solsken. Om jag inte typ alltid får SOS på morgonen skulle jag älska att springa tidiga morgnar.


14. Hur ofta tävlar du?
SM, Hässelbyloppet, Midnattsloppet och årets sista långpass fast det är inte tävling.


15. Vilka distanser?
1 mil upp till maran hittills men vill bli ultralöpare.


16. Vilken är favoritdistansen?
Mara

17h. Har du ett mantra som du rabblar i huvudet?

Det är ingen idé att försöka man blir ändå bara besviken.

18. Vilken typ av vätska dricker du?

På långpass någon form av energidryck, ibland blandar jag med dextropur och salt och citron, det tycker jag är bäst.

19. Springer du helst i grupp eller ensam?

Helst i grupp men oftast och njuter även att springa själv.

20. Hur återställer du dig efter ett långpass?

Bad, mat och sömn

21. Vilken snabbhetsträning föredrar du?

800ndringar

22. Vart blir du oftast skadad?

Lårets baksida, hälsenor men inte sen jag började skejta igen.

23. Vilket lopp drömmer du om att springa?

Spartatlon

24. Vilken kändis skulle du helst vilja springa med?

Kim Gordon

25. Vilken idrottsstjärna skulle du vilja springa med?

Lydia Lunch!!?

26. I filmen om dig, vem spelar rollen som du?

Thurston Moore eller Nick Cave

27. Vilka tre löp/träningsbloggare utmanar du?

Peter E, Micke Backlöparn, Frid En

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0