Största uppfinningen

sen fonografen är utan tvekan spotify. Jag blev bara lite lack att det kommer reklam då och då. Ommedelbar tillgång till (nästan) allt är det enda naturliga nu. Det är nästan så att jag skulle betala för det om det inte blir för dyrt. Jag hittar inte allt från Crime and the city solution eller vem det var som gjorde Leeds, Detroit, Berlin, New York men kanske nån kan tipsa om hur det skall gå till? Svart snö har bara en låt med från en samling. Det verkar som om det är musik från många samlingar. Det är väl smartast, tycker skivbolagen?

Men oj vad jag gillar Bad Brains!

Annars har jag ont i fotknölen efter onsdagens session.

Telia är ett fiffelföretag!



Nu har jag lyssnat på(senast högst upp):
Amadou et Mariam - Magossa
Femi Kuti – Beng Beng Beng
Fela Kuti – 2000 Blacks Got To Be Free
The Jesus and Mary Chain – You Trip Me Up
Fela Kuti – Roforofo Fight
The Gun Club – Bad America
Sonic Youth – Death Valley '69
The Gun Club – The Fire Of Love 
The Gun Club – Fire Of Love
The Gun Club – Fire Spirit
The Gun Club – Band Interview
The Gun Club – Bad America 
Einstürzende Neubauten – Yü-Gung (Adrian Sherwood mix)
Broder Daniel – Shoreline
Johnny Cash – Folsom Prison Blues
Suicide – Jukebox Baby 96
Goo Goo Dolls – Slave Girl
Jerffrey Lee Pierce – Hey Juana
Guadalcanal Diary – Trail of Tears
Jerffrey Lee Pierce – Hey Juana
Miss Li – Ba Ba Ba
Miss Li – Sonja och Siw
Rebecka Törnqvist – No Bait (With Nina Ramsby)
Bob Marley & The Wailers – Mr. Brown
Louise Hoffsten – Kristallen den fina
Bad Brains – Banned In D.C.
Esbjörn Svensson Trio – In Walked Bud
Svart snö – Hoppa på bandvagnen
Pama International – Life Circus
Warren Li Young – Cocaine Ska
Di Leva – Vem ska jag tro på?
Di Leva – Dansa din djävul
Crime And The City Solution – Angel
Bill Evans – Jag vet en dejlig rosa
Sort Sol – Abyses Revisited
Big Audio Dynamite – Sightsee M.C!
Sonic Youth – Expressway to Yr Skull
Judge Dread – Big Six
Monica Zetterlund – Visa från Utanmyra
Monica Zetterlund – Visa från Utanmyra
Bill Evans – Jag vet en dejlig rosa
Di Leva – Dansa din djävul
Di Leva – Vem ska jag tro på?
Mr. Vegas, Hollow Point, Alozade – Under Mi Sensi (feat. Hollow Point)
Sonic Youth – She Is Not Alone
Einstürzende Neubauten – Yü-Gung (Adrian Sherwood mix)
Beeniee Man, Robyn – Red Red (feat. Robyn)
Warren Li Young – Cocaine Ska
Petter feat. Anna Maria & Club Killers – Vad som går runt kommer tillbaks (feat. Anna Maria & Club Killers)
Ebba Grön – We're Only In It For The Drugs
Bob Marley & The Wailers – Mr. Brown
Asta Kask – Världen tillhör er!
Sonic Youth – The Burning Spear


Jag tror jag fortsatter.....? Fela Kuti.......... grymme jag måste ha mera funkjazzzzz!
Bap ba bap dödup
Bap ba bap dödup
Bap ba bap dödup

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0