Midsommar

Vi drog snabbt efter jobbet i torsdags och kom iväg fint till Vaxholm. På midsommarafton åkte vi tillsammans med alla andra genom Stegesund och Lindalssundet. Det var som att åka i bilkö, hela Stegesund var fullt med båtar. En segelbåt höll läskigt långt åt höger varpå fem båtar framför mig gjorde samma sak. Jag trodde de skulle gå på. På Nässlingen fick vi lägga oss på berget bredvid en Maxi 95:a med två familjer som festade rejält. De hade gitarr och sjöng Streets of London och Brevet från kolonin hela tiden, falskare och falskare. Lite måste man tåla på midsommar. Annars var allt perfekt, tycker jag. Vi slutade kvällen i sittbrunn med fotogenlampa.

Regnet under seglingen från Nässlingen var inte så farligt. Jag ville lägga till på Kalvholmen men Åsa tyckte det var lika bra att gå tillbaks till Vaxholm. Där var det inte lugnt i hamnen! Vi hade några båtar mellan oss och de värsta festarna dock så jag sov bra. Regnet formligen vräkte ner! Jag satte upp sittbrunnskappellet och luckpressen vilket var mycket bra! Och igår sken solen när vi vaknade. Vi seglade hem genom hela Halvkakan, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0