Bästa tiden

Jag var hos tandläkaren i morse, noll hål! Det blir jag alltid lika glad över för jag är livrädd för borren.

 

Dennis är sjuk sen i lördags varpå jag fått sitta inne med honom hela helgen för Åsa jobbade. Han har haft hög feber och var vit i halsen. Troligen halsfluss tänkte jag men gick inte till akuten. Åsa gjorde det idag och fick penicillin såklart.

 

Igår gjorde jag ett svinbra långpass på 2 timmar 59 minuter och 32 sekunder. Det gick oerhört lätt och jag blev inte dötrött sista halvtimmen som jag brukar. Det är blomdoft överallt nu utom när jag sprang under Essingeleden och på Centralbron som nu har öppnats för gående från Riddarholmen. Efter långt om länge. Nu blommar, Hägg så tungt att träden bryts om det kommer regn, Körsbär, Syren, Kastanjer med halvmeterhöga facklor och massa annat som jag inte känner namnen på. PÅ Långholmen dör man nästan av naturupplevelsen och fågelkvittret. Jag hörde inte näktergalen igår. Jag undrar om nån är där i år. Det var nog lite för tidigt på kvällen. Kanske jag springer senare idag och kollar, eller lyssnar? Det är den bästa tiden nu! Det blev 28,5 kilometer men jag hade egentligen velat komma lite längre. Men jag måste vara nöjd med det för jag klarade att hålla pulsen under 155 och har mycket bättre fart nu än i vintras. Maran kommer att gå bra!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0