Korruption

 

Det var oväntat att revisorerna skulle slå ned på försäljningen av tegelhuset i Fatbursparken? NOOT. Hurihelvete kan stadshuset vara så puckade att de säljer en villa med tomt i en av stans centralaste parker? Hurihelvete kan de dessutom vara så ännu mer puckade att de säljer det för kanske femton procent av dess värde. Gubben som köpte det fick det för en och en halv miljon men han har redan sagt att han skall sälja det för 25 miljoner! Han har nog nån släkting eller så har han gjort upp med ansvarig politiker om att dela på vinsten.


I morgon Springcross. Jag är laddad för medalj. Förra året missade jag en med 56 sekunder.  Jag är orolig att jag inte klarar den i år heller . Igår sprang jag 5*1000 med snitt typ 4:20, för att klara medalj måste man snitta 5 minuter! Det kan kanske gå men jag känner mig osäker, med dåligt självförtroende....    ÄH, det ska nog gå!


Kommentarer
Postat av: Mats Dagerlind

Ja detta ÄR verkligen en skandal. Killen har ju redan fått hyra till långt under marknadshyra. Han har visserligen själv renoverat huset invändigt men det utvändiga underhållet och renoveringen har staden stått för. Han har även fått nästan 5 miljoner av staden i reda pengar i kompensation för utebliven inkomst när parken byggdes om för att han hävdade att det störde hans restaurangverksamhet.

Detta är så inkompetent skött att man tar sig för pannan. Man måste ju åtminstone ha lagt in ett hembud i kontraktet så att karln inte kan sälja vidare till marknadspris och därmed ha snuvat skattebetalarna på 25 miljoner kr.

2007-05-04 @ 11:58:35
URL: http://www.demofon.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0